

Marijampolės regioninis STEAM atviros prieigos centras
Šaunioji STEAM Marijampole komanda skatina pasinerti į žinių, nuotykių ir atradimų pasaulį Marijampolės regioniniame STEAM atviros prieigos centre ir kviečia į pristatomąją ekskursiją po centro laboratorijas su slaptuoju agentu 007 Džeimsu Bondu.
Sužinoki kokia Paslapčių atrakinimo įranga buvo panaudota įminant atradimų Lagamino mįslę ir tapk ateities kūrėju!
STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos kontekste.
Kviečiame į STEAM centro užsiėmimus registruotis internetu arba tel. nr. +370 658 71692
STEAM akronimas
- S – SCIENCE (mokslas)
- T – TECHNOLOGY ( technologijos)
- E – ENGINEERING (inžinerija)
- A – ART (menas)
- M – MATHEMATICS (matematika)
Projektas „ Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis (09.1.3-CPVA-V-704-02-0001)
Projekto tikslas: didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą, modernizuojant gamtos ir technologinių mokslų bei nuotolinio mokymo(si) aplinką
Projekto uždavinys: modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką
Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės, valstybinės bendrojo ugdymo mokyklos, švietimo pagalbos įstaigos, kolegijos ir universitetai
Projektui įgyvendinti skirta: 24 065 118,47 eurų. Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų
Projekto vykdymo laikotarpis: 2017 m. kovas – 2022 m. gruodis
STEAM centrų veikla
Įgyvendinant projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ kuriami regioniniai gamtos mokslų, technologijų, inžinerinio, menų ir matematinio ugdymo (STEAM) atviros prieigos centrai. Jie suteikia modernias galimybes mokytis gamtos ir technologinių mokslų, inžinerijos ar matematikos septyniuose šalies regionuose: Alytuje, Marijampolėje, Panevėžyje, Šiauliuose, Tauragėje, Telšiuose ir Utenoje. Regioniniuose centruose įrengiamos standartizuotos gamtos mokslų, inžinerijos, robotikos, IT laboratorijos, kuriose mokiniai atlieka tiriamuosius darbus pagal bendrųjų ugdymo programų reikalavimus ir aukštesnius savo gebėjimus, skirtingus poreikius, vykdo tiriamąsias veiklas, susijusias su atitinkamo regiono specifika ir to krašto prioritetais.
Nuo 2021 m. rudens STEAM atviros prieigos centrai palaipsniui atveria duris pirmiesiems savo lankytojams. Daugiau informacijos apie centrų veiklą rasite http://steamlt.lt/.
Mokyklų aprūpinimas
Nemaža dalis projekto veiklų ir lėšų skirtos aprūpinti mokyklas gamtos pažinimo, chemijos ir fizikos mokymo priemonėmis, elektroninėmis mokymo priemonėmis, laboratoriniais indais, kompiuterine technika, kompiuteriais nuotoliniam mokymuisi ir kt. Projekto metu:
- Bendrojo ugdymo programą vykdančioms mokykloms nupirktos gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonės ir įranga. Mokymo priemonių ir įrangos komplektai skirti 1–4 ir 5–8 klasėms;
- parengtos gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikos;
- mokyklos aprūpintos kompiuterine įranga nuotoliniam mokymui(si).
Atnaujinus 1–8 klasių mokinių tiriamosios ir praktinės veiklos aplinką, praturtinus mokymo(si) procesą naujomis priemonėmis gerėja mokinių ugdymo kokybė ir jų pasiekimai, aktyviau ugdymo procese naudojamas skaitmeninis ugdymo turinys. Projekto lėšomis parengtos metodikos padeda tikslingiau naudoti mokymo priemones ir įrangą atliekant įvairius eksperimentus, tyrimus, bandymus, laboratorinius darbus. Jie skatina mokinių susidomėjimą gamtos ir technologiniais mokslais, tikimasi, kad ateityje tai didins ir šių mokslų potencialą bei būsimų technologijų ir gamtos mokslų specialistų skaičių.
Projektą įgyvendina
Centro veiklos tikslai ir uždaviniai
Centro veiklos tikslai:
- Ugdyti mokinius kaip ateities STEAM mokslų sričių tyrėjus, inovacijų kūrėjus ir diegėjus, naujų aukštos pridėtinės vertės produktų bei paslaugų kūrėjus ir gamintojus, stiprinant dalykines ir tarpdalykines, kūrybiškumo, iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės kompetencijas, reikalingas jų sėkmingai profesinei karjerai;
- Ugdyti mokinių kompetencijas, gerinti pasiekimus ir stiprinti praktinius gebėjimus STEAM mokslų srityse;
- Ugdyti inovacijų kultūrą, skatinant mokinių ir visuomenės domėjimąsi STEAM mokslų naujausiais išradimais, su jais susijusių pramonės šakų pasiekimais bei vystymo galimybėmis Lietuvoje ir pasaulyje;
- Tobulinti mokytojų kompetencijas STEAM mokslų srityse.
Centro veiklos uždaviniai:
- skatinti mokinių domėjimąsi ir pasirengimą mokytis ar studijuoti STEAM mokslų srityse, sukurti sąlygas gerinti ugdymo(si) kokybę;
- ugdyti mokinių žinių integravimo ir taikymo, iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės kompetencijas mokslinių tyrimų ir techninės kūrybos srityse;
- sukurti STEAM mokslinių tyrimų ir techninės kūrybos mokomąsias aplinkas, kurios būtų aprūpintos šiuolaikinėmis technologijomis ir būtų viešai prieinamos;
- tobulinti mokytojų dalykinę, mokslinių tyrimų ir techninės kūrybos kompetencijas STEAM mokslų srityse;
- vykdyti mokinių profesinį orientavimą;
- populiarinti STEAM mokslinių tyrimų, inovacijų ir techninės kūrybos, ypač Lietuvos sumaniosios specializacijos srityse, laimėjimus.
STEAM centrai Lietuvoje
Lietuvoje įkurta 10 centrų:
- 3 metodiniai (Vilnius, Kaunas, Klaipėda);
- 7 regioniniai (Alytus, Marijampole, Panevėžys, Šiauliai, Tauragė, Telšiai, Utena).
Marijampolės regioninis STEAM APC įsteigtas Marijampolės kolegijoje.
Teikiamos paslaugos Marijampolės, Kazlų Rūdos, Vilkaviškio , Kalvarijos, Šakių savivaldybėms.
Centruose vykdomos formaliojo ugdymo veiklos ir neformalusis mokinių švietimas.
Centruose veikia 2 – 4 laboratorijos:
standartizuotos: biologijos- chemijos, fizikos-inžinerijos, robotikos-IT,
specializuotos:
Alytuje – Maisto technologijų, kulinarinio meno ir sveikatinimo;
Marijampolėje – Kūrybiškumo ir medijų;
Panevėžyje – STEAM dirbtinio intelekto;
Šiauliuose -Sveikatos technologijų ir gyvenimo kokybės;
Tauragėje – Tvaraus vystymosi, žaliosios ir alternatyviosios energetikos;
Utenoje – Astrofizikos, aerokosmonautikos.
Marijampolės STEAM centro kūrimo partneriai
- Projektą inicijavo LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
- STEAM centrų kūrimą koordinuoja Koordinavimo taryba prie Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos.
- Nacionalinė švietimo agentūra vykdydama ES paramos projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (nuo 2019 m. kovo mėn.).
- Partneriai: Alytaus ir Marijampolės kolegijos, Vilniaus universiteto Šiaulių akademija, Panevėžio m., Tauragės raj., Telšių raj. ir Utenos raj. savivaldybės kartu su savo įkurtais švietimo centrais, Tauragės pagalbos mokytojui ir mokiniui centru.
- Kiti projekto partneriai: Marijampolės savivaldybė, Vytauto Didžiojo universitetas, Kauno technologijos universitetas, Kauno prekybos, pramonės ir amatų Marijampolės Filialas.
Numatyti įsteigti etatai
Įsteigti etatai:
- STEAM centro vadovas;
- Administratorius;
- Metodininkai;
- Laborantai;
- Buhalteris.
Ugdymo organizavimas
- Kiekvienoje laboratorijoje yra 15 darbo vietų mokiniams ir viena mokytojui.
- Formalaus užsiėmimo trukmė nuo 1 iki 3 val.
- Tas pats mokinys per vieną dieną gali integruotai dalyvauti dvejuose užsiėmimuose, dvejose skirtingose laboratorijose.
- Užsiėmimai skirti 1-12 kl. moksleiviams.
Standartizuota Mechatronikos/IT laboratorija.
Mitų griovėjai – pateikiamos pagrindinės Arduino mikrovaldiklių su jutikliais programos, duomenų pavyzdžiai, kurie pritaikomi bandymuose;
Mikrovaldiklio valdovai – programų kūrimas mikrovaldiklių Micro:bit ir Arduino su jutikliais valdymui, konstruojami robotai, jiems taikomi vaizdo, garso, šviesos ir judesio funkcijos;
Labirintas ir MAT – kuriamos programos Lego Mindstorms EV3 ar Makeblock konstravimo platformų robotams, juos modifikuoja prijungdami jutiklius nežinomam labirintui su sienomis įveikti, naudodami blokinę ir (ar) tekstinę programavimo kalbą kuria algoritmus;
Kaip žmogaus pojūčius perkelti į robotą – naudodami mikrovaldiklius ir jutiklius mokiniai susipažįsta su įvairių mechatroninių sistemų, kurios gali atstoti žmogaus pojūčius, kūrimu;
Misija Marsas – susipažinimas su robotinės rankos valdymu ir programavimu. Programuoja su blokine ir (ar) tekstine (Python) programavimo kalba;
Stebėsite ir būsite stebimi – susipažinimas su kompiuterių, jų jutiklių ir OS įvairove, įgytų algoritmavimo žinių ir gebėjimų pritaikymas vaizdams fiksuoti ir apdoroti. Susipažinimas su atvirojo kodo Linux OS ir RPI platformos teikiamomis galimybėmis, su Python programavimo kalbos pradmenimis.
Mechatronikos laboratorijoje yra priemonės, skirtos eksperimentuoti, naudojant elektronikos, robotikos konstravimo rinkinius, nagrinėti informacinių technologijų, fizikos (elektra), technologijų (elektronikos programa) temas. Specialus eksperimentavimo stalas robotikai.
Trumpas priemonių sąrašas: stacionarūs kompiuteriai su monitoriais, elektronikos mokomieji rinkiniai, mikrovaldiklių rinkiniai, robotikos konstruktoriai ir mokomieji rinkiniai, mikrokompiuteriai eksperimentavimui, įvairūs elektronikos komponentai (varikliai, jutikliai) mechatroninių sistemų prototipavimui, matavimo testavimo įranga, konstravimo priemonės, paprastų įtaisų konstravimo rinkiniai, IR termometrai, žaliosios energetikos rinkiniai, apšvietos matavimo prietaisai.
Standartizuota Gamtamokslinė laboratorija
Dirbtinis inkstas (7-8 kl.) – tiriama dializės žarnos laidumas skirtingoms medžiagoms siejant su jos pritaikymu dirbtinio inksto aparate;
Kristalų mikropasaulis (7-8 kl.) – analizuojama laboratorijoje užaugintų ir natūraliai augaluose susiformavusių neorganinių medžiagų kristalai;
Cheminių medžiagų kelionės ląstelėje (9-10 kl.) – tyrinėjama įvairių medžiagų kelionės per pusiau laidžios membranos modelį;
Mielių lenktynės (9-10 kl) – nustatinėjama mielių kvėpavimo priklausomybė tarp temperatūros ir išskiriamo anglies dioksido kiekio, taip pat nustatinėjama mielių augimui ir dauginimuisi optimali temperatūra ir substratas;
Fotosintezė fotoelektrai: Kaip „įveiklinti“ augalų pigmentus? (11-12 kl.) – tiriama fotosintezės procesas kaip atsinaujinantis elektros išteklių dažais jautrinamo saulės elemento (DJSE) prototipe;
Pamatyk DNR, ištirk ją ir sužinosi, kur pradingo septyntaškė (11-12 kl.) – taikant modernius DNR tyrimo metodus ‒ PGR ir elektroforezę agarozės gelyje ‒ identifikuoti, kokiai organizmų rūšiai priklauso tiriama DNR;
Augalų ir gyvūnų ląstelių skirtumai, Augalų ląstelių plazmolizės tyrimas, Cheminė mozaika, Krakmolas aplink mus, Mikroskopo naudojimas gamtos tyrimams, Preparatų gaminimas mikroskopijai, Mitozė svogūno šaknies galiuke, Augalų kristalų tyrimas, Mikroskopinių grybų tyrimas, Tvenkinio vandens tyrimas, Vandens difuzijos tyrimas, Atmosferos slėgio tyrimas, Tirpalų koncentracijos tyrimas, Mielių auginimas ir jų dauginimosi tyrimas, Lapų viršutinio ir apatinio dengiamojo audinio tyrimas, Augalo vandens indų tyrimas, Mitybinės terpės paruošimas mikroorganizmams auginti – 1-12 kl.
Gamtamokslinėje laboratorijoje esanti įranga:
- Mikroskopai, mikroskopavimo priemonės;
- Spektrofotometras;
- Biomolekulių tyrimo įranga (horizontalios elektroforezės aparatas, gradientinis termocikleris, transliuminatorius, reguliuojamo tūrio pipetės, erdvė steriliam darbui);
- Distiliatorius;
- Džiovinimo spinta;
- Sauso oro inkubatorius;
- Duomenų surinkimo moduliai su sensoriais (pH, deguonies, CO2);
- Laboratoriniai indai ir kita.
FabLab (skaitmeninės gamybos technologijų erdvė)
Fablab – Speciali skaitmeninės gamybos technologijų erdvė. Stalai/darbastaliai, skirti įrangai išdėstyti spintos priemonėms, medžiagoms sudėti.
Trumpas priemonių sąrašas: 3D spausdintuvai, 2D lazerinė pjaustyklė su priedais, 3D frezavimo mini staklės, 2D vinilo plėvelės pjaustyklė, siuvimo-siuvinėjimo mašina, karštos vielos pjovimo staklės CNC, universalios medžio pjovimo staklės, plastiko vakuuminio formavimo staklės, dulkių surinkimo įrenginys. Kompiuteriai įrangos valdymui.
Projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ lėšos (~ 350 000 Eur): laboratorijų įranga ir priemonės, baldai, dalis remonto darbų, tiriamųjų darbų aprašai, STEAM centrų veiklų organizavimo modelis.
Kūrybiškumo ir medijų specializuota laboratorija
Ne tik sukursiu, bet ir pagaminsiu! 3D objektų modeliavimas;
Garsų dėlionė garso takelių kūrimas, tekstų įgarsinimas, garso įrašų fragmentų montavimas, koregavimas, įvairių efektų taikymas;
Šviesa – pagrindinis fotografijos veikėjas objektų, žmonių, peizažų fotografavimas, nuotraukų koregavimas, albumų kūrimas;
Iškalbingiausi kompozicijos elementai skaitmeninių stilizuotų piešinių kūrimas, naudojant grafinio piešimo planšetes;
Pats sau režisierius vaizdo klipų kūrimas. Filmavimo įrangos paruošimas darbui, filmavimas, vaizdo montavimas.
Laboratorijoje naudojama įranga:
- 3D spausdintuvas ir eksploatacinės medžiagos, stacionarus kompiuteris, nešiojamas kompiuteris, multimedija. 3D modeliavimo programinė įranga (Autodesk 123 Design);
- dronas, 360 laipsnių kampu filmuojanti ir fotografuojanti vaizdo kamera, kameros priedai, filmavimo kameros bėgeliai, fotoaparatas, trikojis stovas, stacionarus kompiuteris, nešiojamas kompiuteris. Programinė įranga vaizdo apdorojimui (VideoPad);
- grafinė planšetė, kompiuteris, spausdintuvas. Programinė įranga grafinių vaizdų kūrimui ir apdorojimui (SmoothDraw);
- plastikinis fonas, fono pakabinimo sistema, atšvaitas, fotoaparatas, objektyvas fotoaparatui, trikojis stovas, stabilizatorius, šviesos matuoklis, nešiojamas šviesų komplektas, kompiuteris, Programinė įranga (jAlbum);
- kompiuteris, ausinės, mikrofonas, belaidžių mikrofonų sistema, garso pultas, garso kolonėlės. Programinė įranga garso apdorojimui (Audacity).
Planuojamos centro kūrimo veiklos
- Komandos suformavimas. Centro darbuotojų atranka.
- Projekto ir centro pristatymas savivaldybių administracijoms ir švietimo įstaigoms.
- Papildomų priemonių tiriamiesiems darbams vykdyti pirkimai.
- Komunikacija su esamais partneriais, potencialių partnerių paieška.
- Centruose dirbsiančių metodininkų mokymai (2021 m. ruduo).
- Regiono pedagogų mokymai.
Veiklos modelis
-
Naujienos
-
Centro komanda
-
PROJEKTAS „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“ (NR. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001)
-
STEAM stiliaus vadovas
-
STEAM centre galima atrasti nematomą mikropasaulį
Gamtamokslinis ugdymas vykdomas pasitelkiant eksperimentus
STEAM centre kompetencijas ugdosi ir mokytojai
STEAM centre apsilankantiems mokytojams pristatomos integruoto STEAM ugdymo galimybės
STEAM centro Gamtamokslinėje laboratorijoje vykstantys užsiėmimai nepalieka abejingų
Erasmus+ „STEAM Developing literacy“ projektas įgauna pagreitį
STEAM centre inovatyvų ugdymą patiria ir patys mažiausi
STEAM centre vyksta robotų idėjų įgyvendinimas
STEAM veiklas pažinti atvyksta ir įvairios įstaigos
STEAM centro Gamtamokslinėje laboratorijoje moksleiviai pasineria į augalų pasaulio tyrinėjimus
Marijampolės STEAM centro inovatyvus veiklų įtraukia moksleivius
STEAM centre atliekamos tęstinės veiklos, siekiant įgyvendinti didesnius STEAM ugdymo projektus
STEAM centre itin didelio moksleivių dėmesio susilaukia „Cheminės mozaikos“ kūrimas
Marijampolės regioninis STEAM atviros prieigos centras plečia bendradarbiavimą
STEAM centro Gamtamokslinėje laboratorijoje tyrinėjama su kelių tipų mikroskopais
STEAM centre lankėsi ir edukacijose dalyvavo Sūduvos krašto mokytojai
STEAM centre veiklos pritaikomos atsižvelgiant į mokykloje mokomą dalyką
STEAM centro užsiėmimuose dalyvauja ir mokyklų Erasmus+ programos moksleiviai
Kviečiame į STEAM centro užsiėmimus registruotis internetu
STEAM centre veiklos pritaikytos įvairaus amžiaus moksleiviams
STEAM centre vyksta robotų idėjų įgyvendinimas
STEAM centre pasineriama į nematomą mikropasaulį ir robotų modifikaciją
STEAM centre vykstančios veiklos ugdo erdvinį mąstymą ir tyrinėjimo įgūdžius
STEAM centre nuolatos vyksta skatinantys tirti, eksperimentuoti ir kurti užsiėmimai
Marijampolės regioniniame STEAM atviros prieigos centre atliekami ir tiriamieji darbai
Moksleiviai noriai sugrįžta į Marijampolės regioninį STEAM atviros prieigos centrą
STEAM centro laboratorijose užsiėmimus gali vesti ir patys mokytojai
KVIETIMAS: Marijampolės regioninio STEAM atviros prieigos centro 1-asis veiklos gimtadienis
STEAM atviros prieigos centro galimybes atranda ir regiono mokyklų svečiai iš užsienio
Derliaus šventėje „Sūduvos kraitė“ dalyvavo ir STEAM centras
STEAM centre moksleiviai atranda ugdymosi džiaugsmą visose laboratorijose
Marijampolės regioninį STEAM atviros prieigos centrą vėl užplūsta moksleiviai
Marijampolės kolegijos dėstytojai veda paskaitas STEAM centre
Marijampolės regioninio STEAM atviros prieigos centro veiklos apžvalga
Marijampolės regioninis STEAM atviros prieigos centras pasitinka pirmąjį veiklos rugsėjį
Marijampolės kolegijos studentai profesines kompetencijas ugdosi ir STEAM centre
Marijampolės regioniniame STEAM centre vyksta edukacinės veiklos
Marijampolės regioniniame STEAM centre vyksta pažintinės ekskursijos
Marijampolės regioniniame STEAM centre intensyvus laikas: vyksta pažintinės-edukacinės ekskursijos
Marijampolės STEAM centre prasidėjo pažintinės veiklos
Marijampolės kolegijoje atidarytas Marijampolės regioninis STEAM atviros prieigos centras
Respublikinis STEAM centrų tinklo atidarymas
Marijampolės regiono STEAM centro pristatymas švietimo įstaigų vadovams ir pedagogams
-
Živilė Myru – centro vadovė, el. p. zivile.myru@mkolegija.lt
Vaiva Koncevičiūtė – administratorė, el. p. vaiva.konceviciute@mkolegija.lt
Eglė Juškaitė – metodininkė, el. p. egle.juskaite@mkolegija.lt
Indrė Difartaitė – laborantė, el. p. indre.difartaite@mkolegija.lt
Ilona Grybauskienė – metodininkė, el. p. ilona.grybauskiene@mkolegija.lt
Marius Žitkus – metodininkas, el. p. marius.zitkus@mkolegija.lt
Artūras Lazauskas – metodininkas, el. p. arturas.lazauskas@mkolegija.lt
Gintaras Misiurevičius – metodininkas, el. p. gintaras.misiurevicius@mkolegija.lt
-
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės, valstybinės bendrojo ugdymo mokyklos, švietimo pagalbos įstaigos, kolegijos ir universitetai.
Projekto įgyvendinimo metu yra vykdomos šios veiklos:
- Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas;
- Gamtos mokslų ir technologijų dalykams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas;
- STEAM atviros prieigos centrų kūrimas.
Projektui įgyvendinti skirtos Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 24 065 118,47 eurų.
Projekto trukmė – 56 mėn. (2017 m. kovo 22 d. – 2021 m. gruodžio 31 d.).
Veikla ir rezultatai
Veikla „Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas“ pasibaigė. 672 šalies mokykloms, vykdančioms pradinio ugdymo programas, ir 533 mokykloms, vykdančioms pagrindinio ugdymo I pakopos programas, pristatytos visos projekte numatytos mokymo priemonės ir įranga.
Veikla „Gamtos mokslų ir technologijų dalykams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas“ pasibaigė. Parengta metodinė medžiaga mokytojams: sukurti pamokų veiklų 120 aprašų ir video medžiaga (27 aprašai 1-4 kl. gamtos pažinimo dalykui ir 93 aprašai 5–8 kl. gamtamokslinio ugdymo, technologijų ir integruotų informacinių technologijų bei matematikos dalykams), kuriuose patariama, kaip nupirktas priemones naudoti pamokose. Aprašai ir video medžiaga patalpinta adresu: http://www.vedlys.smm.lt/medziaga_mokytojams.html
Įgyvendinant veiklą „STEAM atviros prieigos centrų kūrimas“ kartu su partneriais (Alytaus kolegija, Marijampolės kolegija, Šiaulių universitetu, Panevėžio m. savivaldybe ir Panevėžio švietimo centru, Tauragės r. savivaldybe ir Tauragės pagalbos mokytojui ir mokiniui centru, Telšių r. savivaldybe ir Telšių švietimo centru, Utenos r. savivaldybe ir Utenos švietimo centru) Alytuje, Marijampolėje, Panevėžyje, Šiauliuose, Tauragėje, Telšiuose ir Utenoje bus sukurti 7 regioniniai STEAM atviros prieigos centrai. Centruose bus kuriamos standartizuotos (biologija-chemija, fizika-inžinerija, robotika-IT arba gamtamokslinė ir mechatroninė/IT ) ir specializuotos (atspindinčios konkrečios apskrities teritorijos specifiką) laboratorijos. Centruose numatoma organizuoti formaliojo ir neformaliojo ugdymo užsiėmimus, vaikų švietimo projektus, mokytojų kompetencijos tobulinimo seminarus. Projekto lėšomis centruose kuriamos laboratorijos bus aprūpintos priemonėmis ir įranga bei baldais, bus parengti centruose atliekamų tiriamųjų darbų aprašai.
Informaciją teikia: projekto vadovė Dalia Lėckaitė, el. p. dalia.leckaite@nsa.smm.lt, tel. +370 684 43 245; projekto administratorė Giedrė Daugirdienė, el. p. giedre.daugirdiene@nsa.smm.lt, tel. +370 684 43187; projekto finansininkė Vilma Mizeikienė, el. p. vilma.mizeikiene@nsa.smm.lt, tel. +370 658 20 984.