Erasmus+ įspūdžiai, renginiai, naujienos, praktikos ir stažuotės.

EILC – intensyvūs kalbų kursai

Intensyvūs kalbų kursai (EILC) – tai specializuoti kalbų kursai mažiau žinomų ir rečiau vartojamų šalių, dalyvaujančių programoje, kalboms mokytis.

Tikslas:

  • suteikti galimybę atrinktiems Erasmus mobilumui studentams dalyvauti EILC kursuose ir mokytis kalbos šalyje, į kurią atvyko studijuoti. Kursai organizuojami prieš studijų pradžią – kiekvienų metų liepos-rugpjūčio mėnesiais (studijuoti visus akademinius metus arba rudens semestre) ir sausio-vasario mėnesiais (studijuoti pavasario semestre).

Kursų trukmė – 3-8 savaitės.

Buhalterinės apskaitos 4 kurso studentė Agnė dalijasi praktikos užsienyje įspūdžiais

Buhalterinės apskaitos 4 kurso studentė Agnė dalijasi praktikos užsienyje įspūdžiais

Praktika – tai galimybė pritaikyti turimas teorines žinias bei tobulinti profesinius ir bendruosius gebėjimus. Per praktiką įgyta patirtis padeda greičiau išsiaiškinti, ką nori veikti (dirbti) ir lengviau rasti norimą darbą. Būdama ketvirto kurso buhalterinės apskaitos studente, šią vasarą pasinaudojau ERASMUS+ galimybe praktiką atlikti užsienyje.

Ilgai nesvarsčiusi išsirinkau Norvegiją bei jos miestelį – Jostedalen. Ši gyvenvietė įsikūrusi vakarinėje šalies dalyje, yra apsupta ledynų bei gausiai lankoma turistų. Būtent Jostedalyje yra didžiausias žemyninėje Europoje ledynas bei aukščiausia jo viršūnė siekia net  2083 metrų virš jūros lygio.

Praktiką atlikau JOSTEDALEN BREFØRARLAG AS įmonėje, kuri užsiima turistų orientavimo ir instruktavimo paslaugomis ledyne bei alpinistų kopimu į kalnus. Ši įmonė paliko man didelį įspūdį, iškart buvau priimta į kolektyvą draugiškai, su manimi sklandžiai dalinosi patirtimi ir informacija. Ir nors čia buhalterija yra daug paprastesnė nei Lietuvoje, vadovas buvo sužavėtas ir patenkintas kai kuriais pasiūlymais, kurie, beje, buvo iš įgytų žinių kolegijoje. Verta paminėti, kad tyrinėjant įmonę turėjau galimybę pati pasimėgauti kopimu ledynais bei išgirsti ilgametes istorijas.

Mano praktikos atlikimo laikotarpiu prasidėjo apribojimai ir karantinas dėl Covid-19 pandemijos, tačiau įmonės vadovas suteikė galimybę administracijos sektoriui dirbti iš namų, komunikavome telefonu bei kompiuteriu, viskas vyko sklandžiai.

Galiausiai, esu labai patenkinta kolegijos suteikta galimybe pasinaudoti ERASMUS+ praktika. Įgijau naujų gebėjimų bei žinių, kurias galėsiu panaudoti ateityje, dirbdama pagal įgytą specialybę.

 

Agnė Maceikaitė, Buhalterinės apskaitos studijų programos 4 kurso studentė

Konkursas studentams: laimėk Erasmus+ stipendiją praktikoms ir studijoms užsienyje

Kviečiame Marijampolės kolegijos studentus dalyvauti konkurse, skirtame laimėti Erasmus+ stipendiją praktikoms ir studijoms užsienyje!

Iki spalio 7 d. pateik prašymą Projektinės veiklos ir tarptautinių  partnerysčių skyriuje (216 kab.) ir leiskis į nuotykius!

Daugiau informacijos:  http://old.marko.lt/erasmus-studijos-ir-praktikos/

Kreiptis pasiteiravimui international@mkolegija.lt, 8 614 81911

Rūtos įspūdžiai apie buhalterinės apskaitos praktiką Anglijoje

Esu Rūta Ivanauskienė, 4 kurso buhalterinės apskaitos studijų programos studentė. Vos prieš savaitę grįžau iš praktikos pagal Erasmus+ programą didžiausiame ir tankiausiai gyvenamame Didžiosios Britanijos regione – Anglijoje. Praktiką atlikau nedideliame, rytinėje Anglijos dalyje įsikūrusiame Spoldingo mieste, kuris žymus savo žemės ūkio, maisto perdirbimo pramone. Šiame mieste gausu lietuvių imigrantų, kurie turi savo aktyviai veikiančią bendruomenę.

Praktiką atlikau krovinių pervežimo paslaugas teikiančioje įmonėje. Šis sektorius Spoldinge taip pat sparčiai vystosi ir darosi vis reikšmingesnis miesto ekonomikos atžvilgiu, nes didžioji dalis mieste pagamintos produkcijos tokiu būdu pasiekia kitus Didžiosios Britanijos miestus, jūrų uostą, kur vėliau viskas yra eksportuojama į pasaulinę rinką.

Pripažįstu, ši šalis tikrai nepasižymi tobulu oru, čia drėgna, lietinga, oras labai permainingas, tačiau čia gyvena nuostabūs ir šilti, kantrūs bei labai mandagūs žmonės, kuo įsitikinau tiek praleisdama laisvą laiką viešose vietose, tiek įmonėje, kur atlikau praktiką.

Praktika yra ne pirmoji mano akademiniame kelyje ir aš tikrai turiu su kuo palyginti tarptautinę praktiką ir praktiką Lietuvoje. Galiu drąsiai teigti, kad užsienyje į praktikantus žiūrima daug rimčiau, jiems suteikiama didesnės galimybės, dėmesys ir tai išgirdau ne iš vieno tarptautinio praktikanto. Praktikos metu į mane buvo žiūrima ne į kaip studentę, o galbūt daugiau kaip į buhalterės asistentę, dalyvavau įvairiuose susitikimuose, atlikau man paskirtas užduotis, teikiau savo pasiūlymus, dalinausi turimomis akademinėmis žiniomis. Ir nors čia buhalterija yra daug paprastesnė nei Lietuvoje, vadovas buvo sužavėtas kai kuriais pasiūlymais, kurie buvo iš įgytų žinių kolegijoje. Siekiant labiau susipažinti su bendrovės veikla, turėjau galimybę dalyvauti krovinio pergabenimo procese, nemeluosiu, vilkiko vairuotojo darbas yra tikrai sunkus, nors kelyje teko sutikti ne vieną vairuotoją moterį, bet aš mieliau rinkčiausi buhalterės darbą.

Dėkoju kolegijai už suteiktą galimybę išvykti, Projektinės veiklos ir tarptautinės partnerystės skyriaus vedėjai Odetai Gluoksnytei, kuri iškilus klausimams visada į juos atsakė greitai ir operatyviai, padėjo užpildyti visus dokumentus ir motyvavo. Taip pat esu dėkinga savo praktikos vadovei Birutei Petrošienei, kuri visada palaikė ir taip pat atsakė į visus rūpimus klausimus tiek savaitgalį, tiek po darbo valandų vakare. Turint tokį stiprų palaikymą Marijampolės kolegijoje, įveikiami visi sunkumai ir parsivežami tik geriausi įspūdžiai ir emocijos, todėl visus skatinu pasinaudoti šia galimybe.

 

Be Marijampolės kolegijos sutikimo, draudžiama šiame puslapyje paskelbtą informaciją bei nuotraukas ir / arba filmuotą medžiagą naudoti kitose svetainėse arba platinti kuriuo nors kitu pavidalu.

Sandros įspūdžiai apie buhalterinės apskaitos praktiką Danijoje

„Esu 4 kurso buhalterinės apskaitos studijų programos studentė Sandra Paulauskienė ir šiuo metu atlieku praktiką Danijoje pagal Erasmus+ programą. Svečioje šalyje esu jau du mėnesius ir labai džiaugiuosi pasinaudojusi šia galimybe. Danija vertinama kaip laimingiausia šalis pasaulyje ir jau pradedu suprasti, kodėl. Laimės pojūtį suteikia jaučiama demokratija, socialinė lygybė bei taiki atmosfera visose srityse, tiek darbo vietoje, tiek valstybinėse institucijose ar tiesiog vaikštant Kopenhagos centrinėmis gatvėmis.

Praktiką atlieku individualioje įmonėje „Mertil rengøring“. Įmonė savo veiką pradėjo 2011 m. ir šiuo metu aptarnauja juridinius ir privačius klientus Kopenhagos mieste ir priemiesčiuose. Pagrindinė įmonės veikla – nuosavų namų, butų, biurų, gamybinių patalpų ir kt. profesionalus valymas.

Atliekant praktiką įvertinau, kiek daug žinių ir gebėjimų įgijau studijuodama kolegijoje, nes be jų būtų labai sunku įsisavinti Danišką buhalterijos sistemą. Šios šalies apskaitos specifika panaši į lietuvišką, tačiau tenka žinių bagažą papildyti ir naujovėmis, kokių Lietuvoje nėra. Analizuojant Danišką apskaitos sistemą, pastebėjau, kad čia daug mažiau biurokratizmo ir „popierizmo“, todėl darbas vyksta daug greičiau. Įmonė apskaitą veda buhalterinės programos pagalba, kuri susieta su Danijos mokesčių administratoriaus duomenų bazėmis. Susipažinau su pirminių dokumentų apskaita, darbo užmokesčio apskaičiavimu bei mokesčių ypatybėmis. Likusį praktikos laiką tikiuosi išnaudoti efektyviai ir įgauti dar daugiau žinių, kurias galbūt pavyks pritaikyti ir Lietuvoje.“

Sandra Paulauskienė

Studentų mokymosi stažuotė Kipre, „Microsoft“ inovacijų centre

Kol gausi kolegijos atstovų delegacija dalyvauja ERASMUS+ projekto baigiamojoje konferencijoje Turkijoje, kiti du mūsų studentai, Karolina Dzingaitė ir Karolis Marazas, birželio 10–14 d. dalyvauja projekto „Creative Lab“ mokymosi stažuotėje Kipre, Larnakoje. Jie lankosi universitete „European University of Cyprus“ ir jame įkurtame „Microsoft“ inovacijų centre. Dirbdami komandose rengia klausimynus ir ruošiasi atlikti apklausą. Tikime, kad ši nauja patirtis studentams taps puikiu studijų mokslo metų pabaigos akcentu. Didžiuojamės kolegiją reprezentuojančiais studentais ir laukiame jų pačių minčių apie stažuotę.

Erasmus+ studentai iš Turkijos atliko praktiką mokykloje

Penki Marijampolės kolegijos Verslo anglų kalbos studijų programos studentai, pagal Erasmus+ programą atvykę metams studijuoti iš Turkijos, 2019 m. pabaigoje atliko praktiką Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinėje mokykloje. Jiems, kaip patys teigia, tai buvo neišdildomas įspūdis, nes galėjo palyginti dvi švietimo sistemas ir daug ko išmokti iš lietuviškosios, kurie ją vadina itin pažangia. Mokykloje jie stebėjo anglų kalbos mokytojų O. Gluoksnytės, D. Veselgienės, I. Kiškienės pamokas, mokėsi iš jų bei bandė patys vesti mokiniams pamokas bei dalyvavo mokinių jiems suorganizuotuose vakarėliuose mokykloje bei išvykoje į boulingą.

Berkay Karabacak atsiliepimas apie praktikos mėnesį mokykloje:

„Praktikos metu aš stebėjausi stipriu santykiu tarp mokytojos Odetos ir mokinių. Kalbant apie vertę, kurią gavo mokiniai anglų kalbos pamokų metu, pasakysiu tai, kad jie tapo sėkmingesniais ir labai socialiais. Aš susidraugavau su mokiniais ir mano gerais draugais tapo tie mokiniai, kurie suvokė duodamų užduočių svarbą, o socialinis bendravimas buvo ne pagal jų amžių brandus. Jei aš palyginčiau mokymosi sistemą Lietuvos ir Turkijos, mano šalies, galėčiau teigti, jog jūs priešingai nei mano šalyje sėkmingai įtraukėte kalbėjimo aspektą, ne tik kai mokiniai kalbasi tarpusavyje, bet ir kai jie kalbasi su mokytoja, išreiškia ir sprendžia kartu savo problemas, mokytoja sugeba juos išlaikyti labai aktyviais klasėje, koncentruojamasi į grupinį darbą.“

Dilan Erismis, sėkmingai įveikusi praktiką, pastebėjo:

„Mokytojai kiekvieną dieną sveikinasi su studentais ir klausia jų, kaip jaučiasi, ar viskas gerai. Jie labai šaunūs ir malonūs žmonės. Aš išmokau daug dalykų, tokių kaip pasitikėjimas, drausmė ir bendradarbiavimas. Šie mokytojai leido man ne tik praplėsti savo žinias ir pažvelgti į dalykus iš kitos perspektyvos, bet ir suteikė galimybę man pradėti mokyti mokykloje. Beveik visi mokiniai yra labai aktyvūs, socialūs, pasitikintys savimi mokytojų dėka, todėl man buvo tikrai malonu dirbti šioje mokykloje.“

Sultan Kaplan vedimą pamokų priėmė kaip iššūkį: „Mokyklos mokymosi kokybė yra labai aukšta. Mokytojai yra savo srities ekspertai. Tuo pačiu metu jie buvo labai draugiški ir paslaugūs. Mokytojų ir jų mokinių bendravimas buvo labai geras. Studentai mokosi aiškiai išdėstyti savo jausmus. Mokykloje mokiniams buvo prieinama viskas, ko jiems reikėjo. Mokytojos naudojosi technologijoms. Švietimas mokykloje nebuvo skirtas išmokti mintinai. Tai buvo numatytas supratimas. Tuo pačiu metu studentai atsidūrė restorane, kavinėje ir žaidimų aikštelėje pamokos metu. Jie nesuprato, kaip greitai baigėsi 45 minutės. Siūlydami mokiniams tokią aplinką, jie sudarė galimybe mokiniams labiau mėgti mokyklą. Paprastai kai kuriose mokyklose mokytojai, siekdami drausmės, sako pastabas ir ši kieta disciplina atitolina juos nuo mokyklos. Tačiau yra tam tikra nustatyta ir priimtina drausmė šioje mokykloje, leidžianti mokiniams suvokti savo atsakomybę ir netrukdyti vieni kitiems. Aš manu, kad labai pasisekė mokiniams, besimokantiems šioje mokykloje. Tikiuosi, jie tai labai vertina.“

„Jei ateityje tapsiu mokytoja, norėčiau geriausiu būdu panaudoti savo žinias ir patirtį, įgytą šioje mokykloje“, teigia Elif Yıldız, kartu su Dilan ir Sultan teigę, jog norėtų, jog jų sesės ir broliai turėtų galimybę mokytis Lietuvoje.

Marijampolės kolegija džiaugiasi, suteikusi tokią galimybę Erasmus+ studentams atlikti praktiką bei jų naujomis žiniomis ir įgūdžiais.

 

Odeta Gluoksnytė,

Marijampolės kolegijos Projektinės veiklos ir tarptautinės partnerystės skyriaus vadovė

Baigėsi dar vienas ERASMUS+ projektas

Marijampolės kolegija kaip partnerė nuo 2017 m. spalio mėn. kartu su kitomis  šalimis, t. y. Portugalija, Italija, Ispanija, Turkija, dalyvavo projekte „Project Based Learning in VET“ (Nr. 2017-1-TR01-KA202-045991). Projektu buvo siekiama skatinti studentus kūrybiškai taikyti įvairių dalykų žinias ir įgūdžius praktikoje, tobulinti darbo komandoje įgūdžius, dalintis žiniomis ir kompetencijomis bei inovatyviomis idėjomis su šalių-partnerių jaunimu.

Projekto metu  partnerių šalyse vyko  mokymai ne tik dėstytojams, bet ir studentams. Marijampolės kolegijos studentai kartu su Turkijos, Ispanijos, Italijos, Portugalijos studentais dirbo mišriose grupėse, lygino tradicinio mokymo ir PBL (projektais grįsto mokymo(si) metodus, dalinosi įžvalgomis apie PBL metodo taikymo privalumus ir trūkumus, analizavo XXI a. būtinus mokymo ir mokymosi įgūdžius, ieškojo rekomendacijų dėstytojams, kurie ieško naujovių ir siekia tobulėjimo savo darbe.

Birželio 10–14 d. kolegijos administracijos, dėstytojų ir studentų Huberto Krašausko, Gražvydo Karpavičiaus, Melitos Lukoševičiūtės, Miglės Ašeriškytės  delegacija dalyvavo vizite Turkijoje, Izmiro mieste. Studentai aktyviai dirbo grupėse, administracijos atstovai ir dėstytojai dalyvavo dalykiniuose susitikimuose, pažintiniuose vizituose mokymosi įstaigose. Vizito metu vyko projekto baigiamoji konferencija, kurioje kolegijos studentų komanda skaitė pranešimą apie PBL metodo taikymą vadybos dalyko paskaitose.

Projekto metu kolegijos dėstytojos Kristina Miškinienė ir Ilona Mulerenkienė kartu su kitų šalių-partnerių mokytojais parengė projektiniu  mokymusi ir problemų sprendimo metodu paremtą mokymosi medžiagą. Projektas naudingas ir tuo, kad buvo pasisemta tarptautinės patirties bei užmegzti partnerystės ryšiai su kitų projekto partnerių institucijomis.

Kolegijos atstovai – ERASMUS+ projekto baigiamojoje konferencijoje

Šią savaitę, birželio 10–14 dienomis, kolegijos administracijos, dėstytojų ir studentų atstovų delegacija dalyvauja ERASMUS+ partnerystės inicijuoto projekto „Project Based Learning in VET“ (PBL) baigiamojoje konferencijoje, kuri vyksta Turkijoje, Izmiro mieste.

Studentai iš Turkijos, Ispanijos, Italijos, Portugalijos ir Lietuvos dirba mišriose grupėse, lygina tradicinį mokymo ir PBL metodą, dalinasi įžvalgomis apie PBL metodo taikymo privalumus ir trūkumus, analizuoja XXI a. būtinus mokymo ir mokymosi įgūdžius, ieško rekomendacijų mokytojams ir dėstytojams, kurie nori taikyti ne tradicinį mokymo metodą, bet ieško naujovių ir siekia tobulėjimo savo darbe. Kad darbas grupėse neprailgtų, mūsų kolegijos studentai organizavo žaidimą visiems projekto dalyviams ir apdovanojo laimėtojus.

Laukiame grįžtančių iš projekto ir parvežančių gerosios patirties, naujų pavyzdžių ir sustiprinusių bendrystę bei draugystę su kitais projekto dalyviais.

Marijampolės kolegijos informacija

 

ERASMUS projekto mokymai Latvijoje

ERASMUS projektai tai puiki galimybė patobulinti žinias, komunikacijos įgūdžius, pritaikyti anglų kalbos žinias praktiškai.

Marijampolės kolegijos lektorė Živilė Myru, įmonių įstaigų administravimo studijų programos studentė Miglė Ašeriškytė bei socialinio darbo studentė Inga Gečionytė kartu su kitais dalyviais dalyvavo ERASMUS projekto „IGROW CENTER“ mokymuose Latvijoje.

Projekto mokymuose dalyvavo 15 asmenų (7 iš Lietuvos, 2 iš Grakijois, 3 iš Ispanijos, 3 iš Latvijos). Intensyvūs mokymai vyko penkias dienas, iš kurių kiekvieną dieną buvo skirtingos tematikos. Mokymų metu dalyviai susipažino su socialinio verslo nauda, internetinės sveitainės kūrimu, sprendė jaunimo įtraukimo į veiklas problemas, atpažino formalaus/neformalaus dalyvavimo pavyzdžius savo aplinkoje. Mokymai vyko anglų kalba.

Živilė Myru, Verslo praktinio mokymo firmos vedėja

Erasmus+ stažuotė: naudingą patirtį parvežė iš Rygos

Rugsėjo pabaigoje Marijampolės kolegijos dėstytojos Aušra Gabrevičienė ir Birutė Petrošienė lankėsi Rygos Ekonomikos ir kultūros universitete. Tai jau ne pirmas kartas kai kolegijos dėstytojai lankosi šiame Latvijos universitete. Šio Erasmus+ vizito metu vyko diskusija su Apskaitos ir audito profesinio bakalauro studijų programos vadovu  profesoriumi Stanislavs Keišs, kurioje kalbėta apie studijų programų panašumus, pasidalina sukaupta patirtimi. Vizito pabaigoje Marijampolės kolegijos dėstytojos Rygos Ekonomikos ir kultūros universiteto studentams skaitė paskaitą „Apskaitos politikos formavimas“. „Stengiamės, kad mūsų studentai būtų konkurencingi ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Erasmus vizitai leidžia perimti pačias geriausias užsienio partnerių patirtis, Rygos Ekonomikos ir kultūros universitete taip pat atradome įdomių ir mūsų studentams naudingų patirčių“, – sakė B. Petrošienė.

 

Marijampolės kolegijos informacija

Probased projekto dalyvių susitikimas San Sebastiane

Probased projekto dalyvių susitikimas San Sebastiane

Balandžio 8 – 12 d. Marijampolės kolegijos studentai A.Lukoševičius, H. Krašauskas, A. Beliūnas, G. Karpavičius ir Studijų ir karjeros skyriaus vyr. specialistė A. Adomaitytė bei ESDF lektorė R. Kasiliauskienė dalyvavo Erasmus+ KA2 partnerystės projekto ´Pro-Based Learning in VET„ susitikime San Sebastiane (Ispanija). Mišriose komandose kartu su studentais iš Turkijos, Portugalijos ir Ispanijos vyko diskusijos apie projektinio darbo svarbą studijose bei įgūdžius, įgyjamus projektinėje veikloje.

„Projekto metu susipažinau su įdomiais studentais ir dėstytojais. Kartu atlikome įvairias užduotis, kurių metų išmokome net įvairių užsienio kalbų. ProBased projekte įgijau neįkainojamos patirties.“ – Adomas

Projekto dalyviai aplankė San Sebastiano Don Bosco profesinę mokyklą, kurioje moksleiviams sudarytos puikios sąlygos eksperimentuoti, kurti inovacijas ir jas siūlyti šalies įmonėms automobilių diagnostikos, telekomunikacijų, maisto, chemijos pramonės srityse. Paprastai per metus pasiūloma ir pritaikoma bent viena inovacija.

„Šis projekto susitikimas man paliko pačius geriausius įspūdžius. Manau, kad tai žymiai geresnė mokymosi forma, tikiuosi, kad vis daugiau studentų pasinaudos tokia galimybe.“ – Aidas

Projektas baigėsi projektinės veiklos analizės pristatymu, kurio metu studentai teikė patarimus ir rekomendacijas dėstytojams, kaip tobulinti šį mokymo (-si) metodą.

Sekantis projekto dalyvių susitikimas vyks birželio mėnesį Izmire, Turkijoje.

„Projektas tai puiki priemonė mokantis komandinio darbo. Dalyvaudamas dame taip pat susipažinau su žmonėmis iš įvairių šalių. Manau, kad įgyta profesinė ir kultūrinė patirtis man tikrai pravers ateityje.“ – Hubertas

 

Algirdė Adomaitytė

Romalda Kasiliauskienė

 

Agnė Maceikaitė, Buhalterinės apskaitos studijų programos 4 kurso studentė

Kolegijos dėstytojų vizitas į Huelvos universitetą (Ispanija)

Kolegijos dėstytojų vizitas į Huelvos universitetą (Ispanija)

Balandžio 22 -26 dienomis Edukologijos fakulteto dėstytojos Odeta Gluoksnyė (ESDF prodekanė) ir Romalda Kasiliauskienė (Pedagogikos, menų  ir socialinio darbo katedros vedėja) buvo išvykę pagal Erasmus+ dėstytojų mobilumo programą į Huelvos universitetą (Ispanija) skaityti/vesti paskaitų. Tai buvo smagus iššūkis, gera praktika bei naudinga patirtis, ypač kai teko vesti paskaitas didelei Erasmus studentų grupei. Tuo pačiu metu universitetas organizavo Tarptautinę savaitę, kurioje dalyvavo 57 aukštųjų mokyklų atstovai iš 4 žemynų, 27 pasaulio šalių, tokių kaip Kanada, Kolumbija, Senegalas, Kazachstanas, JAV ir kt.

Šios savaitės metu vyko Studijų mugė, kurioje svečiai iš skirtingų universitetų išradingai pristatė savo mokymo įstaigų studijų programas, pasidalijo patirtimi, kaip pritraukti studentus atvykti studijuoti pagal Erasmus+ programą.

Šeimininkai pasiūlė atvykusiems svečiams labai įspūdingą kultūrinę programą, kurios metu vyko paskaitos, susipažinimas su Huelvos miestu, jos istorija, įžymiomis vietomis. Norisi priminti, kad Kristupas Kolumbas išplaukė būtent iš Huelvos uosto, ieškodamas trumpesnio kelio iš Europos į Rytus, ir netyčia atrado Amerikos žemyną. Netoli Huelvos miesto Atlanto vandenyno pakrantėje šiam garsiam jūrininkui pastatytas įspūdingo dydžio paminklas,  įrengtas puikus muziejus jo didesniam laivui „Santa Maria“ ir dviem mažesnėms karavelėms „Pintai“ ir „Ninai“. Tarptautinės savaitės dienomis taip pat turėjome galimybę mokytis ispanų kalbos bei ispaniškų šokių. Garsusis ispanų šokis  flamenko yra kilęs iš Andalūzijos,  Ispanijos regiono, kuriame ir lankėmės.  Mokėmės to regiono sostinės vardu pavadintą šokį „Sevilijana“, turėjome galimybę aplankyti ir pačią Andalūzijos sostinę Seviliją.

Puikūs, šilti žmonės, nepaprastai graži aplinka bei pasaulio žmonių draugiškumas palieka gilų įspūdį ir norą apsilankyti čia vėl.

Romalda Kasiliauskienė

Odeta Gluoksnytė

Kolegija bendradarbiaus su Glasgow Kelvin College

Marijampolės kolegijos ESDF prodekanė Odeta Gluoksnytė bei Studijų ir karjeros skyriaus vyr. metodininkė tarptautiniams ryšiams ir studijoms Kristina Čeponienė vieši Glasgow Kelvin College. Direktorius Alan Sherry supažindino su jo vadovaujama aukštąja mokykla, susitikime taip pat sutarta dėl tolimesnės partnerystės ir bendradarbiavimo sutarties pasirašymo.